Lepota – telesna privlačnost

prof. dr. Uroš Ahčan

Lepota danes

Zunanji videz je zelo pomemben. Morda to ne velja za šahovskega prvaka ali športnika v boju za olimpijska odličja. Toda veliko raziskav je dokazalo, da so privlačni ljudje bolj priljubljeni in uspešni v vseh obdobjih življenja. Pripisujemo jim celo višjo inteligenco in moralne vrednote. V njihovi družbi se bolje počutimo. Zato se je v zadnjih desetletjih število estetskih posegov močno povečalo. Postali so družbeno sprejemljivi, vsakdanji. Z znanjem estetske kirurgije spreminjamo lepo v lepše in ohranjamo lepoto. Skladno z večjim povpraševanjem so se pojavili nove tehnike in novo, poglobljeno znanje na področju pomlajevanja oziroma tako imenovane anti-aging medicine. Sodobna dedek in babica ne sedita več v naslonjaču z volnenimi nogavicami, temveč se ukvarjata s športom, hodita na predstave, aktivno pomagata pri vzgoji vnukov, ustvarjata, potujeta.

 Lepota bivanja

Ljudje hrepenimo po lepem: po lepih trenutkih, po lepem in srečnem življenju, po lepi mladosti, po lepi starosti, po lepi službi, po lepem domu in lepih odnosih.

Lepota v vseh teh oblikah bivanja je harmonija in zato človeka spodbuja, da udejani svoje ideje, cilje in poslanstvo. Človek namreč ne živi zato, da bi dnevno tekmovala razum in čustva in si delila argumente kaj je prav in kaj narobe; človekova karizma izhaja iz lepote njegovega obstoja: iz telesnega in duševnega zdravja, iz pestrosti idej ter iz skladja fizične in duševne lepote. 

Ker živimo v svobodnem svetu proste izbire in lastnih odločitev, imamo priložnost odločanja o tem, kako bomo to lepoto bivanja dosegli.

O pomenu lepote 

Lepota in urejenost sta v sodobni družbi zelo pomembna atributa vsakega posameznika, po drugi strani pa je želja po biti lep in mladostnega videza od nekdaj Ahilova peta človeške naivnosti na katero že tisočletja ciljajo trgovci in ponudniki tisočerih storitev. Tako imenovana razvita družba si je postavila realne in virtualne prodajalne lepote in mladosti. Prodajajo obljube in lepo embalažo in prodajajo kakovostne izdelke. Prodajajo psevdoznanost in prodajajo pravo, na preverljivih dokazih podprto medicinsko znanost. Lepota in mladost sta poleg zdravja najbolj iskani dobrini. Vsi skupaj pa soustvarjajo enega največjih globalnih marketov, ki zaposluje nepregledno množico poklicev, ki se ukvarjajo z delovanjem človeškega stroja in olepševanjem njegove zunanje podobe.

Izbira lepotnega ideala 

V sodobnih družbah lahko vsak posameznik svobodno izbere svoj lepotni ideal. Lahko si ga ustvari tudi s pomočjo sodobnih kirurških tehnik, s katerimi izkušen in dobro izobražen kirurg varno preoblikuje dele telesa ter ustvarja telesno skladnost in popolnost, s tem pa srečne, vesele ljudi.

Ključno je vzpostaviti filozofijo zdravega ravnovesja med sužnostjo lepoti in njenim prevelikim poveličevanjem. Kdor slepo sledi vedno novim trendom, ki jih prek različnih oblik medijev narekujejo poslovno-gospodarske elite je zaslepljen in kdor vztrajno zanika, da lepota šteje in estetsko kirurgijo in estetiko nasploh demonizira in ji nadene absolutni pridih plehkosti, ni v koraku s časom in ne pozna zgodovinskih dejstev. Estetska kirurgija mora (p)ostati zgolj nevtralno sredstvo, ki ga lahko vedno uporabimo za dobro, dobro izobraženih ljudi. 

V realnem svetu, v estetski kirurgiji štejejo poglobljena in celostna obravnava, telesna skladnost, gladke linije, proporci, skriti rezi, natančnost, nežno ravnanje s tkivi in mera zdravega razuma.

Že preprosto povečanje ustnic ali blokada dinamčnih gub z botulinum toksinom zahteva natančen pogovor o željah posameznika, poglobljeno analizo anatomskih danosti (obliko, prostornino, položaj obraznih mišic) in individualno obravnavo. Ker razen enojajčnih dvojčkov, dve osebi nikoli nista enaki, mora biti tudi pristop pri vsakem posamezniku drugačen.